Langsung ke konten utama

The term’s planning for a unique but promising business to do in 2019


·         Kind of the business

The business of share in jar make up and skin care is a business inspired by women who like to buy cosmetics and skin care products but they just want to try before they decide to buy a full size. The purpose of this business is:
1.      To make it easier for women to determine products that are suitable  for them.
For women who are still worried about the product that has been purchased doesn’t suit the skin, they can try first the share in jar product, especially if they want to buy foundation or concealer so that the shade will suit their skin.
2.      To be a solution for women who has minimal budget but want to try make up and skin care products that they want.
3.      To minimize losses due to products that aren’t suitable for the face.
The customers will certainly lose if the products that they buy aren’t suit their skin. For this reason, many beauty gurus recommend buying make up and skin care products with the concept of share in jar.
4.      To make it easier for consumers to bring their products.
Small containers make it easier for consumers to bring some types of products and also do not require a lot of space.
5.      To provide opportunities for women to try more products.
Share in jar business gives the opportunity for consumers to use many products. The price ranges of the product share in jar started from Rp. 40,000 – Rp. 200,000.

·         The reason(s) for choosing it

This business has been grown for the past 2-3 years, but it considered that in the 2019 this business can more growing, because it is proved from the enthusiasm women for make up and skin care products. Besides that, this business provides benefits both for sellers and consumers, the sellers get benefit from the sale of the products and the consumers get products that are suitable for their skin and they can try several types of products at affordable prices.

·         The market share

The market share of this business is for teens or women who has an obsession with make up and skin care or those who just want to learn to use make up. But this share in jar make up or skin care products are best for those who want to get started using make up or skin care products because it helps them to choose products that are suitable for their skin.


·         Profitability
            The estimated profits obtained are :
·                     5 ml   (Rp 60.000)
·                     10 ml (Rp 80.000)
·                     15 ml (Rp 100.000)
·                     20 ml (Rp 120.000)
·                     25 ml (Rp 140.000)
·                     30 ml (Rp 160.000)
·                     35 ml (Rp 180.000)
·                     40 ml (Rp 200.000)
The profit of a sized jar of 5 ml – 20 ml is Rp. 20,000/jar.
The profit of a sized jar of 5 ml – 20 ml is Rp. 35,000/jar.

Members :
1. Ayu Amelia
2. Christina Meylani Gisela
3. Fitria Syavira Harani
4. Rakha Khansa Sakila P.M
5. Salma Nur Azizah

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Koperasi Teratai Mandiri Pelopor Kesejahteraan Anggota Mako Korps Brimob Kelapa Dua, Depok

Koperasi Teratai Mandiri Pelopor Kesejahteraan Anggota Mako Korps Brimob Kelapa Dua, Depok! Koperasi Teratai Mandiri Lokasi : Jl. Akses UI No.24, Tugu, Cimanggis, Kota Depok, Jawa Barat 16451 ABSTRAK Koperasi Teratai Mandiri didirikan pada tanggal 30 Mei 1984 oleh Drs. Merdekansyah yang beralamat di Jalan Akses UI Kelapa Dua Cimanggis, Depok. Pada awal didirikan koperasi ini diberi nama Primer Koperasi Kepolisian Korps Brigade Mobil atau Primkoppol Korps Brimob. Akibat adanya peraturan baru dari Kepolisian RI bahwa koperasi POLRI tidak boleh mengandung unsur nama POLRI, maka pada tanggal 18 Maret 2011 Primkoppol Korps Brimob berganti nama menjadi Kopersi Teratai Mandiri. Analisis ini bertujuan untuk memberikan informasi mengenai Koperasi Teratai Mandiri sebagai salah satu koperasi terbesar dan terbaik di Indonesia yang melakukan berbagai kegiatan untuk mensejahterakan Anggota Mako Korps Brimob dan masyarakat sekitar koperasi. Menurut Analisis sa...

Struktur Organisasi PT Indosat Tbk

STRUKTUR ORGANISASI PT INDOSAT TBK ( DIREKSI & CHIEF )    Ahmad Abdulaziz A A Al-Neama as President Director and CEO             Chief Executive Officer yang menjadi singkatan dari CEO adalah sebuah jabatan eksekutif tertinggi yang bertanggung jawab penuh atas berjalannya perusahaan. Tugasnya meliputi seluruh kegiatan, dari mulai membentuk visi dan misi, menentukan strategi, hingga memanajemen perusahaan secara keseluruhan. Dalam istilah lain, CEO seringkali disamakan dengan seorang Presiden Direktur ataupun Direktur Utama. Namun terkadang ada juga sebuah perusahaan yang memiliki presiden direktur dan CEO dengan orang yang berbeda namun pada perusahaan yang saya ambil disini yaitu PT Indosat Tbk dimana mereka memiliki Presiden Direktur dan CEO dengan orang yang sama, dalam hal ini biasanya presiden direktur akan bertindak sebagai pengevaluasi proses berjalannya perusahaan. Posisi ini merupaka...

Fungsi Manajemen PT Indosat Tbk

FUNGSI MANAJEMEN PT INDOSAT TBK             PT Indosat berdiri   pada tahun 1967 sebagai salah satu perusahaan penanaman modal asing di Indonesia. Indosat mengoperasikan pertama kali sistem komunikasi satelit internasional, sehingga teknologi muktahir telah menjadi bagian dari keberadaan Indosat. Dengan tujuan menguasai kemajuan dari teknologi, Indosat bertekad memastikan keunggulan dalam persaingan di masa mendatang. 1980 Indosat semakin berkembang menjadi perusahaan telekomunikasi internasional pertama yang dibeli dan dimiliki secara 100% oleh pemerintah Indonesia. 1994 Menjadi perusahaan publik, Indosat juga mendaftarkan sahamnya di Bursa Efek Indonesia dan Bursa Efek New York.             Fungsi manajemen terbagi 4 yaitu planning, organizing, actuating ,controlling . Penjelasan mengenai fungsi manajemen PT Indosat Tbk sebagai berikut : 1.    ...